Peugeot 3008 ja 5008 täienevad uue hübriidtehnoloogiaga

.

.

Lihtne kasutada

Juhil on hübriidsüsteemi toimimisega võimalik kursis olla Peugeot i-Cockpit´i® kaudu ja erinevaid sõidurežiime saabaktiveerida automaatselt.

Energiakulu optimeerimiseks igapäevasõitudel töötavad sisepõlemisja elektrimootor koos või eraldi. Tugeva kiirenduse korrallisab elektrimootor madalatel pööretel töötavale bensiinimootorile pöördemomenti. Aeglustamisel lülitub bensiinimootorvälja ja elektrimootor töötab generaatorina laadides 48V akut. Ainuüksi elektrimootori toel on võimalik auto käivitamine, manöövrdamine ja madalal kiirusel lühemate vahemaade läbimine linnaliikluses.

Arvestatav kasu

Võrreldavate omadustega bensiinimootoriga võrreldes säästab uus hübriidajam keskmiselt kütust umbes 1 liiter 100 km kohta(WLTP). Sääst saavutatakse peamiselt linnaliikluses (-2,5 l/100 km) ja maanteel (-0,7 l/100 km), kiirteel kulu ei muutu. See vähendab 3008 ja 5008 mudelite CO2 heitmeid keskmiselt 20 g/km võrra.

Sõltuvalt aku laetuse tasemest saab 3008 ja 5008 linnamaasturitega sõita enam kui pool ajast täielikult saastevabas elektrilises režiimis.

Kiirustel kuni 145 km/h peatub sisepõlemismootori töö, kui juht tõstab ühtlasel kiirusel liikudes jala gaasipedaalilt, seda kaaeglustamisel. Madalatel kiirustel lisab elektrimootor pöördemomenti, mis kompenseerib turboviivitust. Nii välditakse käikude allavahetusi ja tulemuseks on suurem sõidumugavus ja parem dünaamika.

Kui juht vajutab gaasipedaali põhja, annab elektrimootor lisaks 9 kW (u 12 hj) võimsust.

Moodne hübriidsüsteem

 

Hübriidsüsteem koosneb uue põlvkonna 1,2-liitrisest PureTech bensiinimootorist, mis on spetsiaalselt arendatud optimaalseksintegreerimiseks hübriidtehnoloogiaga ning arendab 136 hj (100 kW) võimsust 5500 p/min ja 230 Nm pöördemomenti 1750 p/min juures.

Kõik uue mootori komponendid asuvad kapoti all välja arvatud 48V aku, mis asub Peugeot 3008 ja 5008 vasaku esiistme all. Selle asetusel on mitmed eelised võrreldes tagaistme all paikneva akuga: säilib interjööri ruumikus, pakiruumi suurus, kaablitepikkusega seotud energiakaod on optimeeritud ning tänu heale kaalujaotusele (aku asub sõiduki keskel) säilib sõidumõnu.

48V liitumioonaku mahutab 898 Wh, millest kasutatav on 432 Wh. Aku on loodud nii, et see säilitaks sõiduki eluea jooksulsama sooritusvõime ning sellele antakse 8 aastat või 160 000 km garantiid.

Hübriidsüsteemi osa on ka uus kuuekäiguline topeltsiduriga käigukast, mis tagab tänu elektrimootorile, inverterile ja ECU-lesuurepärase soorituse.

Käigukasti ehitatud püsimagnetiga sünkroonmootor arendab 21 kW (28 hj) võimsust ja 55 Nm pöördemomenti. See võimaldab sõidukil sõita 100% elektriga madala pöördemomendi korral ning aitab sisepõlemismootoril vähendada kütusekulu. 48V aku tagab, et sisepõlemismootor taaskäivitub kiirelt ja märkamatult.

Spetsiifiline riistvara

Peugeot 3008 ja 5008 kasutavad kahte elektrisüsteemi. 48V süsteem varustab hübriidsüsteemi ja 12V annab voolu auto ülejäänud toimemehhansimidele. Elektrit toodab üksnes 48V e-mootor ja toodetud elektri ülekandmiseks auto 12V süsteemikasutatakse alalisvoolu konverterit.

Uue hübriidtehnoloogiaga varustatud Peugeotmudelitel on ka spetsiaalne digitaalne näidikutepaneel, mis kuvab 100% elektrilist sõitu (spidomeeter on sinine), energia liikumist süsteemis, aku laetuse taset, selle töötamist Charge, Eco või Power režiimis ning elektrilises sõidurežiimis läbitud vahemaad protsentides valitud ajahetkel või teekonna lõpus.  

Lisaks varustatakse need mudeli AVAS-süsteemiga (Acoustic Vehicle Alerting System), mis annab kiirusel kuni 30 km/h sõidukist märku helisignaaliga, et hoiatada jalakäijaid ja jalgrattureid lähenevast sõidukist.

Peagi kõikidel mudelitel

Uus hübriidmootor asendab PureTech 130 EAT8 ning on peagi saadaval ka Peugeot208, 2008, 308, 308 SW ja 408 mudelitel.

Uue hübriidtehnoloogiaga Peugeot 3008 ja 5008 mudeleid hakatakse tootma Sochaux’ tehases ning jõuavad Baltikumismüügile 2023. aasta sügisel.